Podejście indywidualne
Podejście indywidualne
Skuteczne szkolenia to takie, które całkowicie dostosowane są do potrzeb firmy i jej kultury organizacyjnej oraz do budżetu, którym w danym momencie firma dysponuje.
Dlatego każde nasze działania rozwojowe rozpoczynamy od rozmowy, pełnej wymiany informacji celem dotarcia do realnych potrzeb Klienta.
Nasze projekty rozwojowe opieramy całkowicie o gruntowną analizę potrzeb, diagnozę zespołu, a często tez o szerszy audyt personalny grupy, która ma uczestniczyć w projekcie.
Przy projektach rozwojowych pracujemy zgodnie przyjętymi standardami TreDo.
Większość projektów rozwojowych przeprowadzona jest w następujących krokach:
1. Wspólne z Klientem ustalenie celów projektu i podstawowych założeń.
2. Analiza potrzeb lub audyt personalny grupy uczestniczącej w procesie.
3. Realizacja ustalonego projektu według zasad i wyników audytu wraz z monitorowaniem i kontrolą założonych celów.
4. Zakończenie projektu z połączone z feedbackiem bezpośrednim.
5. Ewaluacja projektu, ocena skuteczności działań rozwojowych.
6. Działania wspierające, follow-up mający na celu wzmocnienie efektu projektu.
7. Konsultacje Trenera / Konsultanta prowadzącego projekt / jego dostępność dla Klienta.
Metody pracy
Analizę potrzeb szkoleniowych i cały audyt personalny oraz ocenę efektywności projektu rozwojowego opieramy na metodach sprawdzonych przez nasze wieloletnie doświadczenie lub uznanych w świecie biznesu jako sprawdzone i skuteczne.
W naszych projektach rozwojowych posługujemy się:
- metodą Development Center
- wystandaryzowanymi metodami psychometrycznymi /Hogan Assessment System, Harrison Assessment i innymi narzędziami dostępnymi dla psychologów/
- wywiadami kompetencyjnymi (przygotowane pod kątem ustalonych kompetencji w organizacji)
- metodami ankietowymi "wielostronne ankiety" (metodologia zaczerpnięta z ocen 360 stopni)
- ocenami 360 stopni
- testami sytuacyjnymi (badającymi ustalone kompetencje).
Podczas szkoleń pracujemy głównie metodami angażującymi, interaktywnymi wykorzystując miedzy innymi:
- symulacje
- gry z rolami
- ćwiczenia wg scenariusza
- demonstracje
- scenki w podgrupach
- scenki na forum grupy
- case studies
- dyskusje grupowe
- mini-wykłady
- praca z kamerą
- praca na materiałach audiowizualnych.